Дзвиняцький ЗДО "Дзвіночок"
Івано-Франківська область, Івано-Франківський район

Поради логопеда

Завдання логопеда в закладі дошкільної освіти:

  • Створення єдиного корекційно-освітнього простору.
  • Обладнання предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
  • Пропаганда логопедичних знань серед батьків, педагогів та населення.
  • Інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень.

Завдання логопедичної роботи в ЗДО з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:

  • Розвиток рухливості органів артикуляційного апарату.
  • Розвиток фонематичних процесів.
  • Розвиток дрібної моторики.
  • Усунення вад звуковимови.
  • Збагачення словникового запасу.
  • Вдосконалення граматичної сторони мовлення.
  • Підготовка до навчання грамоти.

Форми роботи:

  • Фронтальні логопедичні заняття.
  • Індивідуальні логопедичні заняття.
  • Групова та індивідуальна робота з дітьми

Форми взаємодії з батьками:

  • Батьківські збори. Проводяться у вересні, січні, травні. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.
  • Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. В ході, яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини.
  • Поради логопеда в інформаційному осередку логопедичного кабінету та групи старшого дошкільного віку, які складаються з різноманітних професійних консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.
  • Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з'ясувати чи задоволені вони корекційним процесом.
  • "Домашні логопедичні зошити", які складені для індивідуальної роботи з дітьми. Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні навички та вміння. А логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і налагодити тісний взаємозв'язок між учасниками корекційного процесу.

За допомогою до вчителя – логопеда потрібно звернутися коли :

В 2 роки якщо Ваш малюк:

  • не розуміє мовлення дорослих,
  • не вимовляє ніяких звуків,
  • не використовує звуконаслідування, не вимовляє окремих слів,
  • якщо мовленнєвий щоденник завели, а записати в ньому немає що.

В 3 роки, якщо Ваш малюк :

  • не будує речень,
  • якщо говорить на « своїй мові», якщо «каша в роті»,
  • якщо не вимовляє звуків : а,о,у,і,и,е,б,п,м,т,д,н,г,к,х,в,ф,

Три роки це вік – коли відсутність мовлення чи низький рівень його розвитку впливають на формування мислення. Якщо вчасно не звернутися до фахівців, це може привести до затримки психічного розвитку дитини

В 4 роки, якщо Ваш малюк :

  • не вимовляє звуки с, з, ц,
  • пропускає чи переставляє місцями склади,
  • не знає кольорів, плутає назви тварин, овочів, фруктів.

Чотири роки це вік – коли можна виправляти порушення звуковимови. Дитина готова уважно слухати і виконувати завдання, вона вже може контролювати власне мовлення. Але важливо виправляти не лише звуки, а при потребі, працювати над виправленням та розвитком  складової структури слів, словникового запасу, граматичним оформленням…

В 5 років, якщо Ваш малюк :

  • не вимовляє звуки ш, ж, ч, щ
  • робить помилки в закінченнях слів,
  • не вміє переказувати,
  • відповідає на запитання одним словом.

П'ять років це вік – коли поступово поширюється словниковий запас, дитина може будувати розгорнуті речення і все менше плутає значення слів. Мовлення в 5 років вже подібне на «доросле» мовлення .

В 6 років, якщо Ваш малюк :

  • не вимовляє звук р,
  • не вміє визначити перший і останній звуки в слові,
  • не може запам’ятати букви та вивчити алфавіт,
  • не вміє розповідати,
  • не знає пір року,
  • плутає «направо-наліво».

В шість років – це вік, коли дитина готується до навчання у школі. Мовленнєвий розвиток – один із важливих показників його готовності. Всі мовленнєві порушення бажано виправити до вступу у школу, щоб вони в майбутньому не заважали навчанню.  

Як розвивати артикуляційний апарат малечі раннього віку?

«Мовлення дорослих – взірець для наслідування».

Взаємодія вчителя-логопеда, вихователя і батьків — запорука успішної корекційної роботи з дітьми, які мають вади мовлення.

«Спільні зусилля дорослих — запорука успіху».

Ігри для розвитку мовлення

Поради логопеда щодо вивчення дітьми іноземної мови

Запрошуємо Вас на сайт Видавничої групи «Основа» - найбільш активний і багатий Інтернет-ресурс для освітян України! 

https://osnova.com.ua/doshkil-na-osvita.html

Логін: *

Пароль: *