Дзвиняцький ЗДО "Дзвіночок"
Івано-Франківська область, Івано-Франківський район

Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Зобов'язання

щодо забезпечення безперешкодного доступу до будівель та приміщень закладу дошкільної освіти

дітей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення

Дзвиняцький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Дзвіночок» Дзвиняцької сільської ради об'єднаної територіальної громади Богородчанського району Івано-Франківської області забезпечить доступність до будівель та приміщень закладу для дітей з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення до 2021 року відповідно до державних будівельних норм, правил і стандартів згідно вимог, викладених в Постанові Кабінету Міністрів України №347 від 10.05.2018 року.

ДЗВИНЯЦЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА-САДОК) «ДЗВІНОЧОК»

ДЗВИНЯЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Степаняка, 28А, с.Дзвиняч,

Богородчанського району, Івано-Франківської області, 77750,

Код ЄДРПОУ 41935015

НАКАЗ

01 вересня 2020р.                                                                      село Дзвиняч                                                                   № 47-о

          Про організацію інклюзивного навчання

в закладі дошкільної освіти

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до деяких законів України «Про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (від 05.06.2014р. № 1324-VІІ), Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» від 12.07.2017р. № 545, наказів Міністерства освіти і науки України від 06.02.2015р. № 104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах», від 08.06.2018 р. № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти», листа Міністерства освіти і науки України від 12.10.2015р. № 1/9-487 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах», розпорядження Дзвиняцької сілсьскої ради об’єднаної територіальної громади «Про організацію інклюзивного навчання у закладах освіти громади» від 31.08.2020р. № 03-р,  та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство,

НАКАЗУЮ:

1. Забезпечити рівний доступ до дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами, здійснюючи освітній процес на основі застосування особистісно-орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.                                                                                                                                                 Впродовж року

2. Скласти розклад занять з урахуванням корекційно-розвивальних годин в ІПР вихованців, відповідно до рекомендацій Інклюзивно-ресурсного центру.

                                                                                                                                                   До 18.09.2020р., команда супроводу

3. Призначити відповідальних за проведення корекційно-розвивальних занять з дітьми з особливими освітніми потребами: вчителя-логопеда Марію Герин, асистентів вихователІв Богдану Прокопишин, Ганну Суслик, практичного психолога Вікторію Гуменюк, вихователів інклюзивних груп для проведення корекційно-розвивальних занять.

4. Розробити індивідуальні програми розвитку дітей з обов'язковим залученням батьків, або осіб, які їх замінюють, з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дітей з особливими освітніми потребами.

5. Виконувати педагогічне діагностування вивчення рівня розвитку дітей у різних сферах життєдіяльності за визначеним індивідуальним навчальним планом.

                                                                                                                                                                                    Впродовж року

6. Відповідальність за організацію, стан та якість впровадження інклюзивного навчання призначити директорку Іванну Михайленко.

7. Контроль за виконанням даного наказу лишаю за собою.

       Директор ЗДО

       (ясла-садок) «Дзвіночок»                                         І.Михайленко

Документацїя асистента вихователя:

1. Журнал обліку роботи асистента вихователя 

2. Журнал спостережень за дитиною (форма ведення визначаеться в закладі).

3. Графік роботи асистента вихователя, затверджений керівником закладу.

4. План - конспект занять з прикладами індивідуальних завдань, схем, наочності, карток, розроблений спільно з вихователем.

5. Посадова інструкція.

6. Інструкція з охорони праці.

7. Ксерокопія витягу ПМПК (ІРЦ).

8. Ксерокопія наказів з організації інклюзивного навчання по закладу.

9. Індивідуальна програма розвитку.

10. Портфоліо дитини 

Основні напрями діяльності асистента вихователя:

Ø адаптація змісту та методів навчання до можливостей і потреб дітей з особливими освітніми потребами;

Ø застосування під час занять системи корекційних заходів, спрямованих на опанування дітьми з особливими освітніми потребами навчального матеріалу;

Ø захист кожної дитини з особливими освітніми потребами від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства. 

Завдання та обов’язки асистента вихователя

1. Разом із вихователем здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, зокрема: 

• проводить виховні, соціально-адаптаційні заходи, використовуючи різноманітні форми роботи та запроваджуючи ефективні форми їх проведення; 

• допомагає дітям з особливими освітніми потребами виконувати навчальні завдання; 

• залучає дітей з особливими освітніми потребами до різних видів навчальної діяльності на занятті; 

• у складі групи фахівців бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами; 

• адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. 

2. Допомагає в організації навчально-виховного процесу в групі з інклюзивним навчанням. 

3. Надає допомогу дітям з особливими освітніми потребами в облаштуванні робочих місць. 

4. Спостерігає  за дитиною з особливими освітніми потребами з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб. 

5. Сприяє формуванню у дітей з особливими освітніми потребами саморегуляції та самоконтролю. 

6. Співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами. 

7. Забезпечує разом з іншими працівниками навчального закладу здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці. 

8. Веде відповідну документацію. 

9. Разом із вихователем, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб дітей з особливими освітніми потребами. 

10. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану. 

11. Стимулює розвиток соціальної активності дітей з особливими освітніми потребами, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, шляхом залучення цих дітей до участі у художній творчості. 

12. Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому для дітей. 

13. Разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами, вивчає особливості діяльності та розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює їхні навчальні досягнення, виконання ними індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку дітей з особливими освітніми потребами. 

14. Бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини з особливими освітніми потребами. 

15. Постійно спілкується з батьками дітей з особливими освітніми потребами, надає їм необхідну консультативну допомогу. 

16. Інформує вихователя та батьків про досягнення дітей з особливими освітніми потребами. 

 

Запрошуємо Вас на сайт Видавничої групи «Основа» - найбільш активний і багатий Інтернет-ресурс для освітян України! 

https://osnova.com.ua/doshkil-na-osvita.html

Логін: *

Пароль: *